Oranje boven

Koningsdag 26 april 2025

in Doetinchem

De gemeente Doetinchem heeft de Koning en zijn familie officieel uitgenodigd Koningsdag mee te komen meevieren. We zijn vereerd, supertrots en blij dat de Koning onze uitnodiging heeft aangenomen. Op zaterdag 26 april 2025 is Doetinchem het bruisende centrum van Nederland. Dan viert de koning, zijn gezin en leden van de Koninklijke familie Koningsdag in Doetinchem. We zien dit als een mooie kans om aan de Koning, zijn familie en de rest van Nederland te laten zien hoe levendig en gastvrij Doetinchem en de regio Achterhoek zijn.

Programma
Vanaf medio oktober vraagt de gemeente Doetinchem haar inwoners, verenigingen, organisaties en ondernemers goede ideeën online in te sturen. Heeft u een goed idee? Stop hem dan uiterlijk 3 november in onze digitale ideeënbus. Het programmateam neemt deze ideeën door en kijkt welke bruikbaar zijn in de route (de televisieuitzending) of tijdens het feestelijke programma. Zij hebben de maanden november en december nodig om een voorstel voor een route en voor de feesten eromheen te maken. Daarna beoordelen ook alle veiligheidsorganisaties en het Koninklijk huis het voorstel nog.
We verwachten dat we in februari de route bekend kunnen maken en in maart het programma voor de feesten.

Bekijk hieronder het filmpje waarbij Emmen het stokje overdraagt aan Doetinchem.

Bestemming

Wissen