VVV Doetinchem

& vrijwilligers

Oproep: Vrijwilligers gezocht voor het HIP van VVV en het Stadsmuseum Doetinchem!

Ben jij enthousiast, gastvrij en wil je graag een positieve bijdrage leveren aan het toerisme in onze prachtige regio? Dan zijn wij op zoek naar jou! Het HIP is op zoek naar gemotiveerde vrijwilligers die ons team komen versterken en bezoekers een onvergetelijke ervaring willen bezorgen.

Als vrijwilliger bij het HIP speel je een belangrijke rol in het verwelkomen en informeren van toeristen en bezoekers. Je biedt ondersteuning bij verschillende taken en zorgt ervoor dat iedereen zich welkom voelt. Dit is een geweldige kans om jezelf verder te ontwikkelen, nieuwe mensen te ontmoeten en tegelijkertijd iets te doen voor de gemeenschap.

Taken en verantwoordelijkheden:

• Verwelkomen van bezoekers en verstrekken van informatie over Doetinchem, de directe omgeving en de Achterhoek met zijn vele bezienswaardigheden, evenementen en activiteiten.
  • Beantwoorden van vragen en bieden van advies aan bezoekers. Zowel op toeristisch als op historisch gebied
  • Assisteren bij de verkoop van toeristische producten, zoals kaarten, gidsen en souvenirs.
  • Helpen bij het onderhouden van de informatiebalie en het upto-date houden van brochures en andere informatiematerialen.
  • Mogelijkheid tot ondersteunende werkzaamheden op gebied van website, pr en doorontwikkeling HIP

Profiel van de vrijwilliger:

• Je bent enthousiast, vriendelijk en hebt een gastvrije houding.
  • Je hebt interesse in toerisme en historie en kent Doetinchem op je duimpje of bent bereid je dit eigen te maken
  • Je hebt goede communicatieve vaardigheden en kunt informatie duidelijk overbrengen.
  • Je bent betrouwbaar en kunt zelfstandig werken.
  • Je bent flexibel en beschikbaar om te helpen tijdens wisselende shifts (minimaal 4 shifts per maand), inclusief  aantal weekenden en feestdagen.

Wat bieden wij jou?

• Je bent het gezicht van de organisatie voor elke bezoeker
  • Een inspirerende vrijwilligerservaring in het gloednieuwe HIP
  • De mogelijkheid om jouw kennis over Doetinchem en de Achterhoek verder uit te breiden.
  • Een gezellige en stimulerende werkomgeving met een team van enthousiaste collega's.
  • Waardering en erkenning voor jouw inzet en bijdrage aan HIP en de stad.
  • Er is geen sprake van een vrijwilligersvergoeding voor bestuursleden en andere vrijwilligers.

Wil jij een verschil maken in het toerisme en de gastvrijheid van onze regio? Sluit je dan aan bij ons team van vrijwilligers! Stuur je naam, contactgegevens en een korte motivatie naar St. Stadsmuseum Doetinchem HIP  dick.dewaard@ziggo.nl (vrijwilligers coördinator). Nadat we je motivatie hebben ontvangen zul je vernemen of we je uitnodigen voor een gesprek.

We kijken ernaar uit om van je te horen en samen te werken aan een onvergetelijke ervaring voor onze bezoekers!

Stichting Stadsmuseum Doetinchem – de organisatie

VVV Doetinchem is sinds oktober 2014 onderdeel van Stichting Stadsmuseum Doetinchem en zijn samen gevestigd in het Historisch Inspiratie Punt Doetinchem (HIP) aan de Burgemeester van Nispenstraat 2 te Doetinchem.

Het Stadsmuseum  én de VVV inspireert je graag met mooie en interessante verhalen. Je hoort en ziet die verhalen niet alleen dankzij onze collectie, maar vooral ook dankzij onze onmisbare vrijwilligers. In totaal werken er maar liefst zestig vrijwilligers bij Stichting Stadsmuseum Doetinchem. Omdat er binnen de Stichting zoveel vrijwilligers actief zijn, is het een belangrijke maatschappelijke speler in Doetinchem én heeft een ANBI status.
De vrijwilligers zijn verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in de VVV en in het museum, zoals toeristische informatie verstrekken, de entree innen en het beheren van de winkel. Maar ook voor het beheer van de collectie en het verzorgen van rondleidingen en educatieprojecten in het museum.

Esther Ruesen is de directeur van de Stichting Stadsmuseum Doetinchem. Zij draagt samen met het bestuur zorg voor de exploitatie, visie en missie van het museum en de VVV.

Het bestuur van de Stichting Stadsmuseum Doetinchem bestaat uit:

• Marlies Bolten (voorzitter)
  • Boris de Kruijk (penningmeester)
  • Anne-Corine Schaaps (secretaris)
  • Karin Geurts
  • Henk-Jan Wegman
  • Bart Teunissen

Governance Code Cultuur
Stichting Stadsmuseum Doetinchem voldoet aan de Governance Code Cultuur 2019, een instrument voor goed bestuur en toezicht in de cultuursector.

Stimuleringsprogramma Achterhoek Toerisme

De realisatie van het VVV Inspiratiepunt is uitgevoerd door het Stadsmuseum Doetinchem en is mede mogelijk gemaakt door bijdragen van gemeente Doetinchem, Achterhoek Toerisme, provincie Gelderland en LEADER Achterhoek/Europees Landbouwfonds voor Plattelandsontwikkeling en een bijdrage uit de Vrijetijdsagenda van de samenwerkende gemeenten in de Achterhoek. Het project maakt onderdeel uit van een stimuleringsprogramma van Achterhoek Toerisme om fysiek gastheerschap een nieuwe impuls te geven.

Bestemming

Filteren